Step by step I learn.Everything is about taking chances.Happy hour, minutes of gloom or even a moment of suffering lead to writing.I am writing to help me remember what i have learn,what i am willing to do and what i am lovin.Everythings matter!!!

بسم الله الرحمن الرحيم

In The Name of Allah,The Most Merciful And Graceful http://berkatalahyangbenar.blogspot.com/

Home Sweet

Peristiwa" MV Mavi Marmara" Buka Mata Dunia..

      Serangan ke atas kapal MV Mavi Marmara pada tanggal 31 Mei 2010 yang lalu telah membuka mata dunia terhadap kebiadapan Yahudi Zionis ini.Sifat kebinatangan mereka tidak ubah seperti haiwan buas yang melata di sekitar alam ini malah lebih dahsyat lagi.Melalui kenyataan yang dikeluarkan oleh LL4G,seramai 19 sukarelawan terbunuh dan berpuluh lagi cedera dalam siri serangan komando zionis pada subuh pagi tersebut ke ats kapal MV Mavi Marmara milik kerajaan Turki ini.Hal ini terserlah apabila Ehud Barak iaitu menteri pertahanan negara haram Israel menyatakan secara terang-terangan dalam akhbar Israel bahawa beliau mengucapakan "tahniah" atas kejayaan Shalit13 (tentera komando Israel) kerana berjaya membunuh dan melumpuhkan perjalanan Misi Kemanusiaan Flotilla ke Gaza.



Malu!!Malu!!Malu!!
Zionis patut malu dengan tindakan mereka!!

    Dari perspektif lain pula,tindakan bersifat kebinatangan Israel ini telah mula membuka mata dunia terhadap kejahatan Israel yang secara terbuka menonjolkan kesombongan mereka.Sebagai contoh,demonstrasi telah diadakan di pelbagai tempat untuk menunjukkan protes terhadap Israel dan Amerika terhadap tindakan melampau ini.
Protes di Britain pada 5 Jun 2010
Protes di kedutaan U.S di Kuala Lumpur,4 Jun 2010

    Sekatan terhadap kemaraan "Armada Kebebasan" jelas memberi impak terhadap kesedaran masyarakat dunia terhadap isu Palestin yang merupakan isu kemanusiaaan dan bukan lagi isu agama islam semata-mata.Kes penghapusan etnik yang berlaku pada tahun 60-an seperti kes Shabra Shatilla yang didalangi oleh penjenayah perang,Ariel Sharon bakal berulang di Semenajung Gaza.Sebagai seorang manusia yang punya hati nurani sudah tentu hal ini dilihat amat jelas SATU KEZALIMAN yang mutlak.
Kezaliman Zionis

    Menurut sumber LL4G,Dr Syed Mohd Haleem iaitu salah seorang sukarelawan Malaysia di atas kapal MV Mavi Marmara masih sempat untuk menolong komando Zionis yang cedera dek peluru mereka sendiri.Halini selanjutnya boleh dibaca dalam link di bawah.Ini jelas menunjukkan tiada sebarang ancaman daripada pihak "Armada Kebebasan".


 "Senjata" yang didakwa Zionis milik "Armada Kebebasan"
Seorang "Syahid"akibat tindakan kebinatangan Zionis

      Baru-baru ini kerajan Ireland memberi amaran kepada rejim Zionis bahawa "jangan apa-apakan kapal MV Rachel Corrie".Jika kapal tersebut tidak sampai ke Gaza,pihak berkuasa Ireland akan mengambil tindakan terhadap negara haram tersebut.Tapi sekali lagi Israel menunjukkan belangnya,berita terbaru(5 Jun 2010) dari LL4G,kapal Ireland sekarang disekat di pantai Gaza.Sombong sungguh bangsa Yahudi ini!!

 


"Janji Allah Terhadap Bani Israel,Bersabarlah Palestina!!"

   Dan telah Kami tetapkan terhadap Bani Israel dalam kitab itu, "Sesungguhnya kamu akan membuat kerosakkan di muka bumi ini dua kali dan pasti kamu akan menyombongkan diri dengan kesombongan yang besar." Maka apabila datang saat hukuman bagi (kejahatan) pertama dari kedua (kejahatan) itu, Kami datangkan kepadamu hamba-hamba Kami yang mempunyai kekuatan yang besar, lalu mereka maharajalela di kampung-kampung, dan itulah ketetapan yang pasti terlaksana. Kemudian Kami berikan kepadamu giliran untuk mengalahkan mereka kembali dan Kami membantumu dengan harta kekayaan dan anak-anak, dan Kami jadikan kamu kelompok yang lebih besar. Jika kamu berbuat baik bagi dirimu sendiri; dan jika kamu berbuat jahat, maka (kejahatan) itu bagi dirimu sendiri, dan apabila datang saat hukuman bagi (kejahatan) yang kedua, (Kami datangkan orang-orang lain) untuk menyuramkan muka-muka kamu dan mereka masuk ke dalam masjid, sebagai mana musuh-musuhmu memasukinya pada kali pertama dan untuk membinasakan sehabis-habisnya apa saja yang mereka kuasai.
(Al-Isra':4-7)
"Yahudi Bangsa yang Angkuh!!Memutar-belitkan Wahyu Allah"

“(Sesudah kamu - Wahai Muhammad dan pengikut-pengikutmu - mengetahui tentang kerasnya hati orang-orang Yahudi itu) maka bolehkah kamu menaruh harapan bahawa mereka akan beriman kepada seruan Islam yang kamu sampaikan itu, padahal sesungguhnya telah ada satu puak dari mereka yang mendengar Kalam Allah (Taurat), kemudian mereka mengubah dan memutarkan maksudnya sesudah mereka memahaminya, sedang mereka mengetahui (bahawa perbuatan itu salah) ?” (2:75)
 
Palestin Dulu dan Kini
Kezaliman di Gaza

"Yahudi Bangsa yang Sentiasa Melakukan Kerosakan di Muka Bumi"

Dan orang-orang Yahudi itu berkata: “Tangan Allah terbelenggu (bakhil - kikir)”, tangan merekalah yang terbelenggu dan mereka pula dilaknat dengan sebab apa yang mereka telah katakan itu, bahkan kedua tangan Allah sentiasa terbuka (Nikmat dan kurniaNya luas melimpah-limpah). ia belanjakan (limpahkan) sebagaimana yang ia kehendaki; dan demi sesungguhnya, apa yang telah diturunkan kepadamu dari Tuhanmu itu akan menjadikan kebanyakan dari mereka bertambah derhaka dan kufur; dan Kami tanamkan perasaan permusuhan dan kebencian di antara mereka hingga hari kiamat. tiap-tiap kali mereka menyalakan api peperangan, Allah memadamkannya; dan mereka pula terus-menerus melakukan kerosakan di muka bumi, sedang Allah tidak suka kepada orang-orang yang melakukan kerosakan.” (5:64)



APA PERANAN ANDA? 
  1. Sentiasa berdoa untuk umat islam di Palestina dalam setiap kali solat fardhu.
  2. Membaca Qunut Nazilah dalam solat fardhu.
  3. Menyebarkan maklumat tentang Palestina kepada keluarga dan sahabat handai.
  4. Menunaikan setiap solat fardhu secara berjamaah untuk mewujudkan ummah yang satu.
  5. Sentiasa mengingatkan orang lain tentang isu Palestin.
  6. Menyumbangkan dana terhadap Palestina secara berterusan contohnya menabung untuk Palestin"seminggu RM1".
  7. Menyebarkan risalah-risalah dan kempen-kempen dari semasa ke semasa.
"Sumbangan untuk Lifeline For Gaza bolehlah dibuat pada maklumat tertera di bawah"

 "Bersabarlah Palestin!!Janji Allah pasti benar"

“Wahai Nabi, kobarkanlah semangat para mukmin itu untuk berperang. Jika ada dua puluh orang yang sabar di antara kamu, nescaya mereka dapat mengalahkan dua ratus orang musuh. Dan jika ada seratus orang (yang sabar) di antaramu, mereka dapat mengalahkan seribu daripada orang-orang kafir, disebabkan orang-orang kafir itu kaum yang tidak mengerti”
[An-Anfaal (8):65].

 
Tinta penulis

0 comments:

Post a Comment

Little Hamster


Related Posts with Thumbnails